woensdag 2 november 2011

Gebed

Onze lichamen bewegen in de maat; een cadans van uitdaging en flexibiliteit, op de mooie en sfeervolle muziek
In volle concentratie voeren we de inspanningen uit, die zich soepel aaneen vlechten als was het een langzame dans…
De krachten gebundeld, de zaal unaniem, maar hier zie ik meer….
Vlak achter elkaar en synchroon, voel ik een verbinding, als armen, benen en lijf zich strekken
Een voorzichtig en breekbaar, maar vastberaden en goed getraind evenwicht
Aan elkaar gewaagd, in de meest zachte zin van het woord
Ik zie het als ik in voorzichtig in de spiegel kijk;
Twee deels parallelle zielen, zij spannen zich in, ontspannen en laten iets zien…
Ieder op zich, dansen zij hun gebed, in stilte.

1 opmerking:

  1. Wat mooi geschreven... alleen het woordje "in" de derde regel van onder zou ik weghalen...schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen