vrijdag 4 november 2011

Vrije geluiden....


Wat heeft invloed op jou gehad, nog voordat je geboren was? Welke tijdskenmerken hebben jou tijdens het opgroeien (mee-) gevormd? Tijdens een cursus Collage's maken bij Aad Houtman kwam het jaar 1966 in mij op, mijn geboortejaar. Naar verluid het meest turbulente jaar ooit qua maatschappelijke onrust. Ik zie een duidelijke lijn, opeens, van de Bevrijding, naar Phil Bloom in haar blote kont op tv, Rotterdam, De Koude Oorlog, Le Sacre Du Printemps, De Erasmusbrug, de djembé in mijn eigen zolderetage in Delft. De wilde vrijheid die ik in het dansen ervaar....Dit geheel moest en zou gelardeerd met het universele vredesteken!

1 opmerking:

  1. Prachtige collage lieve Lidia. Hierboven schrijf je trouwens "collega" i.p.v. "collage"... ook een leuk idee om je collega's te maken. Hahaha. Leuk dat je in een turbulent en bijzonder jaar geboren bent. En die blote billen zijn van Phil Bloom, niet van Floor Bloom... maar ik vind het erg leuk wat je hebt gemaakt en leuk dat je het deelt. Geniet van de wilde vrijheid!!!

    BeantwoordenVerwijderen